
Scrollytelling –en interaktiv fortelling
Scrollytelling er en moderne form for historiefortelling som kombinerer tekst, foto, video og andre typer visuelt innhold i formidlingen. Ved å fortelle merkevarens historie på en overbevisende og interaktiv måte, kan du skape et varig inntrykk. I tillegg holder du på publikums oppmerksomhet mye lenger enn en typisk landingsside eller bloggartikkel.
Tre gode grunner
til å velge scrollytelling

1. Scrollstories vekker følelser, etablerer tilknytning og øker bevisstheten rundt din merkevare.

2. Større bilder, spennende innhold og overraskende nye elementer i presentasjonen holder leseren engasjert lenger og styrker budskapet ditt ytterligere.

3. Inkluderte call-to-action-knapper oppfordrer publikum til å utføre en handling hos deg, for eksempel å besøke en landingsside på nettsiden din, abonnere på nyhetsbrevet ditt eller ta kontakt.
Slik går vi frem når vi lager scrollstories
1. Først tar vi en prat for å bli kjent med deg og finne din unike historie. 2. Deretter gjør vi grundig research og intervjuer alle relevante kilder. Ofte innebærer denne fasen at vi drar ut i felten for å samle inn verdifullt kildemateriale. Det kan være observasjoner og intervjuer, men også foto og video. 3. Basert på kildematerialet vi har samlet inn, lager vi en artikkel. Det kan for eksempel være en lengre reportasje, et portrett eller en nyhetsartikkel. 4. Scrollstorien vil inneholde din logo, lenke til nettsiden din og call-to-action-knapper for å trigge handling. Du kan også velge å implementere scrollstorien direkte på nettsiden din. Dersom du går for en slik løsning, tilkommer en liten ekstrakostnad. 5. Vi lager gjerne en kort video og/eller et bilde, i tillegg til en innsalgstekst, som du kan bruke på sosiale medier for å skape interesse for artikkelen og bedriften din. I tillegg kan vi lage en video i 9:16-format som du kan dele som story på Instagram og Facebook.


Foto
Det sies at «ett bilde sier mer enn tusen ord». Vi mener et bilde sier aller mest når det blir presentert sammen med en god tekst, enten det er du selv eller vi som står bak den. Våre fotografer har bred erfaring innen kommersiell og dokumentarisk fotografering. De tar på seg rene fotooppdrag eller jobber i team med våre journalister, alt etter ditt behov.

Konsept- og idéutvikling
Bak enhver engasjerende kommunikasjonsløsning ligger forretningsforståelse, kreativitet og godt samarbeid. I JoDa Media jobber vi tett med deg som kunde slik at vi i fellesskap kan komme frem til de kreative løsningene som gir best effekt.
Noen ganger er instruksen fra deg som oppdragsgiver konkret. Andre ganger er det behov for mer innsikt og kreativ tenkning for å løse en utfordring. Da må vi bli kjent med deg og din målgruppe, for så å klekke ut kreative ideer og presentere dem for deg. I denne prosessen er det avgjørende at vi samarbeider tett og godt med deg.
Spredning og optimalisering
Godt innhold gir først verdi når det treffer målgruppen. JoDa Media har inngående kunnskap om søkemotoroptimalisering (SEO). Vi vet også hva som skal til for å nå ut i de ulike digitale kanalene og kan rådgi deg om hvordan du skal lykkes.
Kontakt oss
Josefine Spiro (daglig leder)
josefine@jodamedia.no
938 72 330
Generelle henvendelser
hello@jodamedia.no


Scrollytelling – en interaktiv fortelling
Scrollytelling er en moderne form for historiefortelling som kombinerer tekst, foto, video og andre typer visuelt innhold i formidlingen. Ved å fortelle merkevarens historie på en overbevisende og interaktiv måte, kan du skape et varig inntrykk. I tillegg holder du på publikums oppmerksomhet mye lenger enn en typisk landingsside eller bloggartikkel.
Tre gode grunner til å velge scrollytelling

1. Scrollstories vekker følelser, etablerer tilknytning og øker bevisstheten rundt din merkevare.

2. Større bilder, spennende innhold og overraskende nye elementer i presentasjonen holder leseren engasjert lenger og styrker budskapet ditt ytterligere.

3. Inkluderte call-to-action-knapper oppfordrer publikum til å utføre en handling hos deg, for eksempel å besøke en landingsside på nettsiden din, abonnere på nyhetsbrevet ditt eller ta kontakt.
Slik går vi frem når vi lager scrollstories
1. Først tar vi en prat for å bli kjent med deg og finne din unike historie. 2. Deretter gjør vi grundig research og intervjuer alle relevante kilder. Ofte innebærer denne fasen at vi drar ut i felten for å samle inn verdifullt kildemateriale. Det kan være observasjoner og intervjuer, men også foto og video. 3. Basert på kildematerialet vi har samlet inn, lager vi en artikkel. Det kan for eksempel være en lengre reportasje, et portrett eller en nyhetsartikkel. 4. Scrollstorien vil inneholde din logo, lenke til nettsiden din og call-to-action-knapper for å trigge handling. Du kan også velge å implementere scrollstorien direkte på nettsiden din. Dersom du går for en slik løsning, tilkommer en liten ekstrakostnad. 5. Vi lager gjerne en kort video og/eller et bilde, i tillegg til en innsalgstekst, som du kan bruke på sosiale medier for å skape interesse for artikkelen og bedriften din. I tillegg kan vi lage en video i 9:16-format som du kan dele som story på Instagram og Facebook.

Foto
Det sies at «ett bilde sier mer enn tusen ord». Vi mener et bilde sier aller mest når det blir presentert sammen med en god tekst, enten det er du selv eller vi som står bak den. Våre fotografer har bred erfaring innen kommersiell og dokumentarisk fotografering. De tar på seg rene fotooppdrag eller jobber i team med våre journalister, alt etter ditt behov.
Konsept- og idéutvikling
Bak enhver engasjerende kommunikasjonsløsning ligger forretningsforståelse, kreativitet og godt samarbeid. I JoDa Media jobber vi tett med deg som kunde slik at vi i fellesskap kan komme frem til de kreative løsningene som gir best effekt.
Noen ganger er instruksen fra deg som oppdragsgiver konkret. Andre ganger er det behov for mer innsikt og kreativ tenkning for å løse en utfordring. Da må vi bli kjent med deg og din målgruppe, for så å klekke ut kreative ideer og presentere dem for deg. I denne prosessen er det avgjørende at vi samarbeider tett og godt med deg.